torsdag den 21. oktober 2010

Lady GaGa.

20101019:Er der nogen, der kan sige Lady GaGa med @Nina Devantier? Det kan jeg vist lige! Herning og GaGa, here we come! ♥

20101020: Niv mig i armen, jeg tror, jeg drømmer. Lady GaGa i aften! ♥ Jeg vil tælle hvert eneste minut, indtil hun går på scenen.

20101021: kom hjem fra Herning og Lady GaGa omkring 04:30 i morges. Rockerdødsulten og rockerdød træt. Og ikke mindst rockerdødglad. Hun er nu vågnet, ca. 10:30 og kan ikke sove af bare hunger. 'Fuckdammit. Men hva' fa'en - Lady GaGa ♥'



Hvad kan jeg sige?
Herning - kl. 21 - Lady GaGa går på scenen.
Superstjerne. Gult hår. Oh yeah.
Sceneshow. Skuespil. Outfitskift. Storskærme.
Musikken er bragende. Fantastisk.
Man spørger sig selv, hvad fuck man laver i Herning. Én årsag: Hende. Lady GaGa.

Man kunne argumentere for, at det gik ud over flowet med de lange scene- og oufitskift. Men så igen. Lady GaGa skal have sit sceneshow. Stort set upåklædt. Erotisk? Nah. Skøn? Ja.
En t-shirt smides op på scenen. Born this way. Hun iklæder sig den. Mhm.
To står og råsnaver op ad væggen. Dry humping.
GaGa and all of her gay friends ( L ). On stage.
Omtrent tre numre igen. Folk begynder at gå. Hvorfor? Frygt for bilkøer? Frygt for ikke at nå bussen? Phail.
Bad Romance - sidste nummer. OMG. Loufe. Awesomenezz. Fully enjoyed.

Og så hjem fra Herning. Helt hjemme 04:30. Hungrende. Træt. På hovedet i seng.

onsdag den 13. oktober 2010

Bøger og blasfemi.

I går gjorde jeg noget, der for mig er nærmest blasfemis; at lægge en bog fra mig, ikke fordi den er dårlig, men blot fordi jeg hellere vil læse noget andet. Ak. Jeg måtte lægge "Von allem Anfang an" fra mig for at begynde at læse "Harry Potter - un der Stein der Weisen". Jeg føler mig skyldig. Stakkels bog. Den må hade mig. (Hvis bøger gjorde sådan. Det ved jeg selvfølgeligt godt, de ikke gør.)

Men nu vil jeg svare på min sms.

søndag den 10. oktober 2010

Neurotiker.

Fjæsbogen-update: Jeg forestiller mig, hvordan det ville være at dø inden 2. december og så kunne sidde på en lille sky i Himmeriget og sige: "Så slap jeg da for at skrive SRP!"

Når jeg bliver voksen, vil jeg gifte mig ind i en rig familie. Så behøver jeg ikke arbejde. Jeg skal gå hjemme hver dag. Drikke dyr spiritus og have rengøringsvanvid. Min mand skal have en masse smukke elskere, men han vil altid komme hjem og sove om natten. Han holder om mig. Og af mig. Vi kommer til at have en king size bed. Jeg skal bruge mine dage på at købe sko. Jeg skal have et walk-in-shoe-closet. Jeg kommer til at være neurotisk. Jeg kommer ikke til at kunne tåle forandring. Min eftermiddagste skal serveres kl. 16 hver dag. Jeg står op med solen hver morgen. Åbner gardinerne på klem, så de fine solstråler strømmer ind. Mine sko skal stå perfekt. På deres rette plads. Jeg sorterer min mands skjorter efter farve. Jeg smider dem ud, når de bliver for slidte. Vi har en masse øl-, vin- og spiritusglas. Jeg sorterer dem efter type og volumen.
Men inden alt dette skriver jeg en bog om det og tjener en masse penge på den.

lørdag den 9. oktober 2010

At tisse

20101009

Fjæsbogen-update: Jeg har i dag spist et helt måltid på en indisk restaurant - uden lidelse.

I går aftes gik jeg i seng med visheden om, at jeg inden for kort tid ville vågne grundet en fyldt blære (kort inden jeg krøb i seng, havde jeg drukket en masse vand og spist tre appelsiner.) Det gjorde jeg da også. Jeg kom ud af sengen og famlede mig ud på gangen, ned ad denne og hen til toilettet. Lyset skar i øjnene. At tisse. Da jeg atter slukkede lyset på toilettet, var alt sort. Gulvet i gangen føltes koldt, efter mine bare fødder var blevet varmet op af gulvvarmen. Men jeg fandt tilbage til min seng. Og sov.

Den tidlige sollys strømmede ind gennem persiennerne, da jeg vågnede 07:57 (jeg tændte min telefon i frygt for, at jeg havde sovet fra min alarm.) Et klik og jeg lyttede til musikken fra Come Together. Og der lå jeg så en halv time.

Nu 8,5 time senere sidder jeg på sofaen, lytter til en tilfældig sexekspert, der priser disco som en sensuel og underlivsvækkende musik, og har købt mig to par nye støvler i Malmö. Sweet.

"Man bliver sexet af disco. Discodans er kontakt med hinanden." ~

... Og en sexekspert konstaterer, at piger i disco skal være en stor fisse.

I think not.

fredag den 8. oktober 2010

Dry humping

Fjæsbogen-update: Jeg vil også hedde Archimedes.
_________________________________________________

Dry humping. Omnomnom; folk, der i visse tilfælde var blufærdige nok til at ordne deres lidenskabelige sager hjemme, men som dog alligevel ikke kunne holde sig fra at vise deres gensidige tiltrækning for øjnene af os andre (dette er i hvert fald ofte tilfældet på mit gymnasium.)

Blufærdighed.

Om det følger med til at være et moderne menneske at se folk og fæ dele savl, træne tungemuskler og øve deres op-og-ned-frem-og-tilbage-skillz... måske. Jeg vil ikke kalde mig selv konservativ; folk må hygge sig alt, de vil, med hinanden - og på de måder, det behager dem, når de vel og mærke holder det fra andres åsyn. Havde jeg brug for at se folk vise denne slags hengivenhed for hinanden, havde jeg tændt for en pornofilm eller en James Bond-film. Personligt har jeg ikke brug for at vide, hvordan mine bekendte ser ud i forsøget på at tilfredsstille hinanden.

xoxo

torsdag den 7. oktober 2010

Barnestreger

 20101007
Fjæsbogen-update: Astrid Haugaard Eriksen synes ikke, der var en 'vinder' af gårsdagens politiske debat mellem Løkke og Thorning. Der var to tabere, der endnu engang beviste, at politik handler mere om mennesker end om deres politik.

Jeg blev i dag mindet om en historie om to børn - en dreng og en pige. Så vidt jeg kommer i hu, hed pigen Helle og drengen Lars. 
Lars havde flere venner end Helle. Det betød, at Lars og hans venner fik lov at bestemme, hvilke lege børnene skulle lege. Helle syntes ikke, det var spor morsomt. I starten forsøgte Helle at overbevise de andre børn om, at hendes lege var meget sjovere end Lars'! Det virkede ikke. Lars' venner mente, at hans lege var meget bedre end Helles. Efterhånden som dagene gik, indså Helle, at hun nok ikke kom til at bestemme ved at komme med nye legeforslag. Derfor begyndte Helle at gå også hviske grimme ting om Lars. Han løj, lugtede grimt, mobbede de små og meget andet, påstod Helle. Lars opdagede, at Helle gik og bagtalte ham. Han blev vred og begyndte derfor selv at gå og sige stygge ting om Helle. Da nu Lars gik og snakkede grimt om Helle, begyndte Helle at snakke lidt højere om Lars, og Lars nu endnu højere end Helle. Både Lars og Helle skreg og råbte, og hvis jeg ikke tager fejl, gør de det endnu.

onsdag den 6. oktober 2010

Forargelse

20101006

Fjæsbogen-update:
Astrid Joachrrim Haugaard Eriksen bliver tvunget af Gitte Jensen til at oprette en blog! Ach nein! (Ps. Hvor sent/tidligt på året skal man bade regelmæssigt for at måtte kalde sig selv vinterbader?)
- Denne blog bliver således dedikeret til dig, Gitte. Men om dig skal den ikke handle (btw - kom lige til København!) 

Mandag og tirsdag. Besættelse på Rysensteen Gymnasium (blandt andre). Tirsdag. Demonstration foran Rådhuset og Christiansborg. Hvorfor? Fordi der i Danmark er nogle mennesker - i folkemunde VKO - som mener, at den bedste måde at komme ud af krisen på er at skære på bl.a. uddannelsessystemet. 

Forargelse.

VKO glemmer noget. Danmarks fremtid ligger i uddannelse. Dvs. investering i uddannelse er en investering i fremtiden. Investering i fremtiden er et skridt på vej til at få Danmarks økonomi på ret køl igen. 

I Danmark er der også en mand. Han hedder Lars Løkke Rasmussen. Denne mand ønsker at fratage hjemmeboende 18-19-årige unge deres SU - de såkaldte "cafépenge". Endnu engang glemmer Lille Lars, at dette vil gøre det umuligt for visse unge at gennemføre en uddannelse. De penge, der gives ud til hjemmeboende studerende, vil jeg skyde på, hurtigt tjener sig ind igen, når disse unge cafépengemodtagere med en uddannelse kommer ud på arbejdsmarkedet. Så Lille Lars, drop ad hoc-løsningerne. Se fremad.
(Nu vil jeg dog komme med en lille bøn. En opfordring. I unge med arbejde eller en god potion månedlig lommepenge fra forældre eller lignende - overvej en ekstra gang, hvor essentiel SU'en er for jer. Ligger de bedst i jeres lommer eller hos statskassen? (Hermed ikke sagt, at hjemmeboende modtagere af SU skal skamme sig, eller at de, der kan undvære, skal prale.))

Oven på lidt brok vil jeg nu se frem til en debat mellem fru. Helle Thorning Schmidt og hr. Lars Løkke Rasmussen. Jeg forudser følgende scenarie: 
Thorning: UFINANSIEREDE SKATTELETTELSER! 
Løkke: ØKONOMISK UANSVARLIGHED!