20101006
Fjæsbogen-update:
Astrid Joachrrim Haugaard Eriksen bliver tvunget af Gitte Jensen til at oprette en blog! Ach nein! (Ps. Hvor sent/tidligt på året skal man bade regelmæssigt for at måtte kalde sig selv vinterbader?)
- Denne blog bliver således dedikeret til dig, Gitte. Men om dig skal den ikke handle (btw - kom lige til København!)
Mandag og tirsdag. Besættelse på Rysensteen Gymnasium (blandt andre). Tirsdag. Demonstration foran Rådhuset og Christiansborg. Hvorfor? Fordi der i Danmark er nogle mennesker - i folkemunde VKO - som mener, at den bedste måde at komme ud af krisen på er at skære på bl.a. uddannelsessystemet.
Forargelse.
VKO glemmer noget. Danmarks fremtid ligger i uddannelse. Dvs. investering i uddannelse er en investering i fremtiden. Investering i fremtiden er et skridt på vej til at få Danmarks økonomi på ret køl igen.
I Danmark er der også en mand. Han hedder Lars Løkke Rasmussen. Denne mand ønsker at fratage hjemmeboende 18-19-årige unge deres SU - de såkaldte "cafépenge". Endnu engang glemmer Lille Lars, at dette vil gøre det umuligt for visse unge at gennemføre en uddannelse. De penge, der gives ud til hjemmeboende studerende, vil jeg skyde på, hurtigt tjener sig ind igen, når disse unge cafépengemodtagere med en uddannelse kommer ud på arbejdsmarkedet. Så Lille Lars, drop ad hoc-løsningerne. Se fremad.
(Nu vil jeg dog komme med en lille bøn. En opfordring. I unge med arbejde eller en god potion månedlig lommepenge fra forældre eller lignende - overvej en ekstra gang, hvor essentiel SU'en er for jer. Ligger de bedst i jeres lommer eller hos statskassen? (Hermed ikke sagt, at hjemmeboende modtagere af SU skal skamme sig, eller at de, der kan undvære, skal prale.))
Oven på lidt brok vil jeg nu se frem til en debat mellem fru. Helle Thorning Schmidt og hr. Lars Løkke Rasmussen. Jeg forudser følgende scenarie:
Thorning: UFINANSIEREDE SKATTELETTELSER!
Løkke: ØKONOMISK UANSVARLIGHED!
Oven på lidt brok vil jeg nu se frem til en debat mellem fru. Helle Thorning Schmidt og hr. Lars Løkke Rasmussen. Jeg forudser følgende scenarie:
Thorning: UFINANSIEREDE SKATTELETTELSER!
Løkke: ØKONOMISK UANSVARLIGHED!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar